czwartek, 31 października 2013

Szybkie kruche ciasteczka

Naprawdę szybkie i naprawdę bardzo smaczne ciastka do chrupania w domu i pracy. Najwiecej czasu zajmuje ich pieczenie!
 
Składniki
250 g mąki
100 g masła
100 g cukru
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego

Wszystkie suche składniki, tj. mąkę, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy wymieszać w misce. Dodać pokrojone w kostkę masło i utrzeć w palcach aż powstanie coś na kształt kruszonki. Dodać jajko i wyrobić. Gdyby ciasto nie chciało się zagnieść w gładką kulę - dodać odrobinę zimnej wody.
Rozwałkować, wykrawać ciastka foremkami, układać na papierze do pieczenia i piec 15 minut w temperaturze 180 stopni.

Smacznego :)

Ja ozdobiłam ciastka lukrami kolorowymi (niestety czarny barwnik nie chwycił i jedyne, co udało mi się uzyskać to ten dziwny szary kolor). I tak prawdę powiedziawszy bardzo żałuję, że gdy rozdawano talenty, to nie trafiło mi się nic związanego ze zdobieniem, bo to to mi akurat nie wychodzi...

4 komentarze:

  1. Pyszne ,dziś zrobiłam i już większości nie ma.Nie zdążyłam ozdobić:) Dziękuję za smaczny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje sie proste do zrobienia ;)
    Może przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis na ciasteczka zaraz sobie zapiszę, a co do Twoich to nie jest źle jeśli chodzi o zdobienie :) Ja Cię rozumiem bo ja nie mam zdecydowanie talentu do takich rzeczy :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Talent masz , rewelacja . Uwielbiam szybko I efektownie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz! :)
Zapraszam również serdecznie do obserwowania bloga w Google+ oraz śledzenia na facebooku!

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia :)