wtorek, 4 lutego 2014

Kuchnia Lidla: Churros

Po raz kolejny już sięgam po przepis z Kuchni Lidla - ten odkładałam, odkładałam i w końcu doszedł do skutku :) Przepis leciutko zmodyfikowałam.

Churros to hiszpańskie pączki - robi się je z ciasta parzonego, które smaży się w głębokim oleju. Są chrupiące z zewnątrz i miękkie, wilgotne w środku. Najczęściej są podawane z sosem czekoladowym. Ja zrobiłam je obtaczane w drobnym cukrze do wypieków  oraz konfiturze poziomkowej :)
Składniki:
1 szklanka wody mineralnej - ja dałam lekko gazowaną
125 g masła
1 szklanka mąki pszennej
3 jajka
szczypta soli
3 łyżki drobnego cukru
Dodatkowo: cukier puder lub drobny cukier do obtoczenia, sos czekoladowy, konfitura, dżem

Zagotowujemy wodę. Dodajemy masło, doprowadzamy do rozpuszczenia go i doprowadzamy do wrzenia. Gdy się zagotuje, zdejmujemy z ognia, dosypujemy mąkę, cukier i szczyptę soli i całość mieszamy do uzyskania jednolitej masy - zacznie ona odchodzić od brzegów naczynia. Masę studzimy.
Do wystudzonej masy dodajemy jajka, jedno po drugim - całość mieszamy.
Masę przekładamy do szprycy lub rękawa piekarniczego, wyciskamy kilkucentymetrowe paski i smażymy w mocno rozgrzanym tłuszczu na złoty kolor. Wyjmujemy na papier do pieczenia, aby wciągnął nadmiar tłuszczu.
Po ostygnięciu posypujemy cukrem pudrem i... smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz! :)
Zapraszam również serdecznie do obserwowania bloga w Google+ oraz śledzenia na facebooku!

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia :)