sobota, 7 września 2013

Śniadanie: zapiekane jajka

Zachciało mi się kurek na śniadanie i postanowiłam to wykorzystać. Efekt? Zobaczcie sami!
 Składniki:
jajka
boczek pokrojony w plastry
pomidor
sól, pieprz
dodatki: wedle uznania - u mnie były kurki, cebula i czosnek

Do przygotowania śniadania użyłam kokilek, jednak wyjdzie ono też w formie na muffiny, również tej silikonowej.

Do kokilek wkładamy plastry boczku tak, żeby jego końce zwisały poza naczynie. Na dno wkładamy pomidora, posypujemy go pokrojoną w kostkę cebulą i posiekanym drobno czosnkiem. Na to wykładamy kurki, bądź inne dodatki na które mamy ochotę (oliwki, kapary, ser żółty, itp.). Na samą górę wbijamy 1 lub 2 jajka, solimy i pierzymy i wstawiamy do wcześniej nagrzanego piekarnika. Zapiekamy w temperaturze 180 stopni przez około 15 minut. Czas pieczenia będzie zależał od tego, jakie lubimy jaja - ja wolę ze ściętym żółtkiem, więc potrzymałam w piecyku dłużej.

Smacznego :)


2 komentarze:

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz! :)
Zapraszam również serdecznie do obserwowania bloga w Google+ oraz śledzenia na facebooku!

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia :)