poniedziałek, 30 marca 2015

Mazurek migdałowo - kajmakowy

Składniki:
Ciasto:

100 g mąki (najlepiej krupczatki)
250 g zmielonych migdałów
50 g cukru pudru
2 żółtka
200 g masła
Masa kajmakowa:
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
Dodatkowo:
8 kostek gorzkiej czekolady
1 łyżka mleka 3,2%
płatki migdałowe (lub całe migdały)
Puszkę mleka skondensowanego włożyć do wysokiego garnka i zalać zimną wodą. Gotować pod przykryciem przez 2,5 godziny, uzupełniając wygotowaną wodę tak, by puszka była cały czas przykryta wodą.

Mąkę wymieszać z cukrem pudrem i zmielonymi migdałami. Dodać żółtka i pokrojone w kostkę masło i szybko zagnieść jednolite, zwarte ciasto. Ciasto owinąć w folię i odłożyć do lodówki na godzinę.
Po godzinie ciasto rozwałkować na kształt prostokąta pozostawiając ciut więcej ciasta na bokach (ja odkroiłam z każdej strony pasek, który zwinęłam w spiralę i z pomocą rozbełtanego jajka przylepiłam do ciasta). Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 20-25 minut, do uzyskania złotego koloru.
Na upieczony i przestudzony blat ciasta wylać masę kajmakową.
Czekoladę rozpuścić z łyżką mleka. Ozdobić powierzchnię ciasta razem z płatkami migdałowymi.

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie! Już nie mogę się doczekać świąt i swojego mazurka:)

    bymadameem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie przepadam za świętami...
      Mam nadzieję, że mazurek wyszedł? ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz! :)
Zapraszam również serdecznie do obserwowania bloga w Google+ oraz śledzenia na facebooku!

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia :)