sobota, 23 listopada 2013

3 razy burak cukrowy. Nr 3: Ciasto drożdżowe z buraków cukrowych


Jak szaleć, to szaleć: buła czyli ciasto drożdżowe z dodatkiem buraków cukrowych.
Składniki: (na 2 blachy 26x20 cm)
1 średni burak cukrowy
1,5 paczki suchych drożdży
około 1 kg mąki
szczypta soli
1/2 szklanki jasnobrązowego cukru
1 jajko

W misce wymieszać mąkę z drożdżami, cukrem i solą.
Buraka cukrowego obrać, pokroić w kostkę i ugotować do miękkości. Odlać wodę, przestudzić i zmielić na drobną papkę. Dodać jajko i powoli dosypywać suche składniki z drugiej miski, wyrabiając ręką ciasto - można to zrobić na stolnicy, ja wyrabiałam wszystko w misce. Ciasto powinno mieć taką samą konsystencję jak regularne ciasta drożdżowe, dlatego mąkę należy dodawać stopniowo - w przypadku wszystkich buraczanych propozycji mąkę właśnie tak należy dodawać, gdyż nie da się precyzyjnie określić ile będzie jej trzeba. Ciasto włożyć do miski, przykryć szmatką i zostawić do wyrośnięcia na ok. 40-60 minut - powinno dwukrotnie zwiększyć swoją objętość*. Przełożyć na 2 blachy wyłożone papierem do pieczenia, zostawić jeszcze na 10 minut do lekkiego podrośnięcia i piec około 50 minut w temperaturze 190 stopni.


Smacznego :)


Zapraszam po więcej na profil Ewa Kuchennie na facebooku: KLIK

Parę osób pytało gdzie zdobyłam buraki cukrowe - z tego miejsca chciałam bardzo serdecznie podziękować
który zdobył dla mnie z Glinojecka paręnaście buraków.


I przyznam, że mam cichą nadzieję, że w przyszłym roku być może również będzie możliwość zdobycia paru sztuk i dalszych eksperymentów kulinarnych :)

1 komentarz:

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz! :)
Zapraszam również serdecznie do obserwowania bloga w Google+ oraz śledzenia na facebooku!

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia :)